Thema’s & Inhoud   

De thema’s worden telkens gegeven in blokken van 7 weken. Een groot verschil met reguliere peergroepen is dat onze inhoud niet vaststaat.  

 

Niet alle kinderen hoeven dus hetzelfde product af te leveren. Zo kunnen de kinderen bijvoorbeeld bij het thema “Muziek” uiteraard zelf muziek maken, maar er kan ook gedacht worden aan zelf instrumenten creëren, digitaal muziek componeren, of misschien via AI leren begrijpen en een filmpje maken van hoe de wereld eruitzag in de tijd van Bach. 

 

Elke themaperiode wordt er op een creatieve wijze gezocht naar waar het kind enthousiast van wordt. Op deze wijze kan er op een coachende manier hulp worden geboden wanneer het moeilijk wordt of het kind sturing of handvatten nodig heeft om tot een “product” te komen.  

 

Wij streven ernaar om bij elk thema een “masterclass” te organiseren. Een les waarin een “master” van het thema vol enthousiasme komt vertellen over zijn/haar passie en de kinderen mee kan nemen in de eindeloze mogelijkheden die zo’n thema biedt.   

 

Tijdens de periode zullen we met het kind continu reflecteren op het handelen en de inzet, zodat hij/zij zich bewuster wordt van eigen handelen en dit ook bewuster kan gaan inzetten om doelen te bereiken. Hierbij zullen we het kind altijd vergelijken met zichzelf, zodat ontwikkeling zichtbaar wordt en ieder kind dit in zijn/haar eigen tempo kan doen.   

 

Een periode/thema bestaat uit 7 weken. In 6 weken werken de kinderen naar een eindproduct toe. De 7e week staat in het teken van afronding, waarna ze aan het eind van de dag aan hun ouders mogen presenteren wat zij hebben gedaan of gemaakt.  

 

De kinderen vertellen op hun eigen manier hoe ze aan het thema hebben gewerkt en presenteren hun proces/eindproduct op eigen wijze. Ieder kind krijgt hierin de vrijheid om een eigen vorm te kiezen, passend bij interesses en leerdoelen. 

 

Tevens is er bij deze bijeenkomst tijd voor oudergesprekken. In deze gesprekken wordt er geëvalueerd op de afgelopen periode. De ouders worden meegenomen in de bevindingen, de succesjes alsmede de ontwikkelpunten. Zo kunnen we ook focuspunten bespreken, waaraan we in de periode erna kunnen werken. Er wordt besproken waar de interesses op dat moment liggen en de zone van naaste ontwikkeling, om hier zo goed mogelijk op te kunnen blijven aansluiten. 

 

Alhoewel er na elke periode de mogelijkheid is tot het continueren of afbreken van deelname, ligt onze wens op duurzame groepjes waar de samenstelling zoveel mogelijk gewaarborgd wordt. Dit zorgt voor een gevoel van veiligheid maar geeft kinderen ook de kans om langdurige vriendschappen met peers op te bouwen. 

___________________________________________________________________
 

Locatie & Faciliteiten 

De groepen worden georganiseerd in huiselijke setting in Westervoort, waar voldoende ruimte is om diverse activiteiten uit te voeren. Door verschillende ruimtes en een ruime buitenruimte zijn er opties voor creatieve lessen zoals theater of handvaardigheid. 

Wil je meer weten, meld je aan via deze link

Wij zullen dan contact opnemen voor een gratis kennismakingsgesprek.

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.